Bärbara datorer för musikproduktion

Musikinspelning och produktion kräver en kraftfull blandning av högkvalitativa mjukvaru- och hårdvaruspecifikationer. Några av de bästa programvarorna för musikproduktion, inklusive Logic Pro X, Studio One Artist, Magix Music Maker, Cubase Elements, FL Studio med flera, är tunga och kräver en hel del hårdvarukrav, vilket innebär att du behöver en bärbar dator som är redo för uppgiften.

När det gäller standard hårdvarukrav måste en bra bärbar dator för musikproduktion ha en Core i7-processor, minst 6 GB RAM, 15 tums skärmstorlek, HDD och/eller SSD minst.

Med tanke på dessa och flera andra specifikationer inklusive budgeten har vi filtrerat, sammanställt och skapat en lista över de bästa bärbara datorerna för musikproduktion. Här är en genomgång av de bästa bärbara datorerna för musikproduktion under 500 dollar som för närvarande finns på marknaden.

HP Business 15,6-tums bärbar dator med pekskärm

Packad med toppmoderna hårdvaruspecifikationer är HP Business Touch Screen en av de bästa bärbara datorerna under 500 dollar för musikproduktion. Den har en Quad-Core AMD CPU som körs på 3,6 GHz, 8 GB RAM, 1 TB HDD, DTS Studio Sound, Webcam HDMI och Radeon R7-grafik för att ge prestanda på högsta nivå som du behöver för att komponera musik snabbare och bättre utan några problem.

Detaljer

• 15.6 tum skärmstorlek
  • 8GB DDR DRAM RAM
  • 1TB HDD
  • LED-skärmteknik
  • 1366 x 768 skärmupplösning
  • Fantastisk pekskärmsskärm
  • AMD Radeon R7-grafik
  • DTS Studio Sound
  • 802.11bgn trådlös kompatibilitet

Recension

Om du är musikproducent, artist eller DJ och letar efter en bra bärbar dator för musikproduktion under 500 dollar kommer du säkert att älska HP Business Touch Screen-maskinen. Den är sprängande snabb, eftersom den har en fyrkärnig processor som är kopplad till en modern Radeon GPU och en perfekt skärmstorlek. Den är också laddad med en bra mängd RAM-minne och mer än tillräckligt med lagringsutrymme för alla dina program- och datafiler.

Du kommer att älska dess fantastiska pekskärmskapacitet och LED-skärmteknik. När det gäller överföring av filer har den här bärbara datorn bra trådlösa anslutningsmöjligheter och moderniserade USB-portar. Om du skaffar den kommer du utan tvekan att kunna utföra dina processer för musikkomposition, inspelning, redigering och rendering smidigt utan några som helst problem.

ASUS Vivo Book X541UA Touch HD Laptop

Designad för användare som behöver bärbarhet inom multimedia är ASUS VivoBook en kraftfull bärbar dator som du kan använda för att utföra avancerade musikinspelningar och produktion. Den drivs kraftfullt av en 7th Gen i5 Intel Core-processor och 8 GB RAM-minne. Med ASUS Sonic Master-ljudsystemet som integrerar ICE-ljudteknik ger denna attraktiva Vivo Book en enastående visuell och ljudmässig musikproduktionsprestanda och upplevelse.

ASUS X541UA-WB51T-RD Vivo Book

Detaljer

• Skärmstorlek på 15,6 tum
  • Lättvikt
  • Intel Core i5-processor @ 2.5 GHz
  • 8 GB RAM
  • 802.11.n trådlös kompatibilitet
  • LED-belyst skärm
  • 1366 x 768 skärmupplösning
  • Intel HD-grafik 620
  • ITB HDD kapacitet
  • Ergonomiskt tangentbord
  • Utömmande USB 2.0, 3.0 och 3.1

Recension

ASUS VivoBook har en modern design som ger den ett elegant utseende och känsla. Det fullstora och slående chiclet-tangentbordet ger användarna en fantastisk skrivupplevelse.Den har ett kraftfullt ljudsystem som kombinerar den senaste ljudtekniken för att underlätta kristallklar ljudbearbetning och ljudåtergivning. Dessutom har VivoBook högteknologiska 3W-högtalare som är integrerade med en 24cc-ljudkammare och en överlägsen överföringsledning för att leverera fyllig, diskret och basig röst.

Den här bärbara datorn har också ett brett sortiment av anslutningsportar, inklusive USB 2.0, USB 3.0 och USB 3.1. Dessutom har den VGA, HDMI och SD-kortläsare för att möjliggöra kompatibilitet med många enheter och kringutrustning som stöder belysningssnabba dataöverföringar. Den kommer säkerligen att fungera extremt bra för alla musikproduktionsjobb.

Dell Business Laptop 15.6″ HD i3-7100U 8GB DDR4 RAM

Dell Business Laptop är en beundransvärd bärbar dator för alla ändamål under 500 dollar som har en 15-tums Full HD-skärm. Den erbjuder anmärkningsvärt bra prestanda tack vare den senaste generationens Intel Core i3-7100U CPU, 8 GB RAM, avancerad Intel HD-grafik och 1 TB HDD som gör att du kan utföra alla avancerade musikrelaterade uppgifter utan ansträngning.

Dell 15.6″ HD Business Laptop

Funktioner

• 15.6 tums skärmstorlek
  • 1366 x 768 upplösande skärm
  • Intel i3-7100U-processor
  • LED-lit displayteknik
  • 8GB RAM DDR4
  • 1TB mekanisk hårddisklagring
  • Integrerad Intel HD Graphics
  • HDMI
  • Bluetooth-anslutning

Recension

När det gäller specifikationer för bärbara datorer för musikproduktion, är Dell Business Laptop ganska tillfredsställande. Du kan använda den för att producera högkvalitativa ljuddesignuppgifter som du kan mixa effektivt i din studio, hemma eller i någon live-musikmiljö, och allt detta utan några problem i ditt arbetsflöde. Den högteknologiska integrerade Intel HD Graphics i den bärbara datorn fungerar felfritt och underlättar enastående videoströmning.

Den har tillräckligt med minne och gott om lagringsutrymme för alla dina krav på musikdata och program, och presterar extremt bra när det gäller multitasking och hantering av appar. Om du letar efter en solid bärbar dator för musikproduktion som kan göra jobbet och inte göra dig besviken, rekommenderar vi den här bärbara datorn från Dell Business som verkligen fungerar bra för högklassig musikproduktion.

HP Notebook 15.6″ Touchscreen Premium Laptop i3-7100U

HP Notebook Premium Laptop har en mycket kraftfull uppsättning av funktionsrika hårdvaruspecifikationer som ger dig datoranvändning i HD-kvalitet, inklusive musikinspelning och produktion. Den kombinerar en 7:e generationens Intel Core i3-7100U-processor som körs på 2,4 GHz, massor av RAM-minne (8 GB), mer än tillräckligt med 1 TB HDD-lagringskapacitet, WLED-belyst pekskärmsskärm, Multi-DVD-brännare med mera för att fullständigt stödja alla musikproduktionsuppgifter.

HP Notebook 15.6 Inch Touchscreen Laptop

Funktioner

• 15.6 tum skärmstorlek
  • 1366 x 768 skärmupplösning
  • 2,2 GHz Intel Core i3-processor
  • 8 GB RAM
  • Intel HD Graphics 620 Coprocessor
  • 802.11bgn trådlös kompatibilitet
  • Touchscreen med bakgrundsbelystWLED-skärm
  • Super Multi DVD-brännare
  • Multiformat SD
  • DTS Studio Sound med dubbla högtalare
  • USB 3.0, 2 USB 2.0 och HDMI
  • Bluetooth 4.0-anslutning

Review

Söker du den ultimata bärbara datorn för musikproduktion under 500 dollar? HP Notebook skriker ut en snygg design och kraftfulla funktioner, inklusive en kraftfull 2,2 GHz Intel Core i3-processor balanserad med 8 GB RAM. Den levereras också med 1 TB HDD-lagringskapacitet vilket är gott om tillräcklig lagringskapacitet som du kan använda för musik, digitala foton, HD-videor och DVD-innehåll.

Den är bärbar och har en fantastisk skärmstorlek på 15,6 tum för att ge dig en fantastisk tittarupplevelse. Den ger också stöd för SD-minneskort i flera format. När det gäller anslutningsmöjligheter är den utrustad med USB 2.0, USB 3.0, HDMI och Bluetooth 4.0. Dessutom har den ett kraftfullt 3-cells litiumjonbatteri som hjälper dig att utföra dina uppgifter länge. Du kommer inte att bli besviken när du väljer den här bärbara datorn för att producera musik i hemmet, studion eller till och med på resande fot.

Lenovo 320 IdeaPad 15,6 tums HD Flaggskepp för bärbar dator med hög prestanda

Med en 15,6-tums HD-skärm är Lenovo IdeaPad 320 en annan bra bärbar dator under 500 dollar att köpa för alla musikproduktionsrutiner. Även om den ser identisk ut med den tidigare IdeaPad laptop är den här laddad med toppmoderna konfigurationsuppgraderingar och framsteg. Den består av den senaste generationens fyrkärniga 2,7 GHz AMD A12-9720P-processor med fyra kärnor och 8 GB RAM-minne. Den fungerar och utför med superhastighet eftersom den levereras med 256 GB SSD-lagring. SSD-lagring (Solid State Drive) är 5 gånger snabbare än konventionell HDD-lagring.

Lenovo 320 IdeaPad 15,6 tums bärbar dator

Funktioner

• 15.6 tums skärmstorlek
  • Kraftig 2,7 GHz AMD Quad-Core CPU
  • 8GB DDR4 RAM
  • 256GB SSD
  • DVD RW
  • Bluetooth 4.1 anslutning
  • Stereohögtalare

Recension

Lenovo levererar några av de bästa och mest pålitliga bärbara datorerna på marknaden. Lenovo 320 IdeaPad är en 15,6 tum stor, mediesmart bärbar dator med en snygg design som kan användas av alla kreatörer av visuella medier för avancerad musikproduktion. På grund av en rasande snabb och kraftfull CPU som körs med fyra kärnor på 2,7 GHz, en stor mängd RAM-minne, en modern GPU och massor av modern SSD-lagring (256 GB) kan du vara säker på hög prestanda och omedelbar laddning av alla musikprogram, plugins och appar utan att stöta på fördröjning eller problem.

SSD:en ger dig tillräckligt med lagringsutrymme för filer och snabbare åtkomst. Vi rekommenderar denna Lenovo-serie som en av de bästa och pålitliga bärbara datorerna för att göra, spela in, redigera musik samt ljuddesign.

Acer Aspire E15, 15,6″ Full HD, 8th Gen Intel Core i3-8130U

Acer Aspire E laptop erbjuder en vacker design och kraftfull prestanda som backas upp av en 8:e generationens Intel Core i3 -8130U CPU och 6 GB RAM för att ge en all-inclusive otrolig upplevelse för musikproducenter. När det gäller lagring har den en mekanisk hårddisk på 1 TB och när det gäller grafik har den en Intel UHD Graphics 620 Coprocessor som ger hög grafikkvalitet.

Acer Aspire E15 15.6″ Full HD Laptop

Funktioner

• Windows 10 OS
  • 15.6 tum skärmstorlek
  • 1920 x 1080 pixlar skärmupplösning
  • 2,2 GHz Intel Core i3-processor
  • 6GB RAM
  • 1TB HDD
  • Intel UHD Graphics 620 Coprocessor
  • 2.0 och 3.0 USB-portar
  • 8X DVD
  • Lång batteritid (13,5 timmar)

Recension

Denna smart utformade bärbara dator har många tilltalande hårdvarufunktioner för att ge en otrolig prestanda för musikskapare där ute. Tänk Full HD på 15,6 tums widescreen-skärm och Intel Turbo 2.0 Boost-teknik för förbättrad prestanda och högklassig streaming.

Den har en supersnabb trådlös antenn 802.11ac som bygger på den nya MU-MIMO-tekniken och Type-C USB 3.1-portar som erbjuder supersnabba dataöverföringar samt 3.0 USB-portar som kan ladda dina kringutrustning och enheter när maskinen är i avstängt läge. Dess batteri är kraftfullt med mer än 13 timmars kontinuerlig utförande av dina uppgifter även på språng utan störningar.

HP Jaguar 15-bs070wm bärbar dator med pekskärm

För att utföra musikproducerande program är HP Jaguar 15-bs070wm-maskinen, som drivs av en i5 -7200U CPU, mycket tillfredsställande. Mer än tillräckligt med 1 TB HDD för att lagra olika musikfiler, 8 GB RAM och många filöverföringstekniker gör den också till en bra kandidat för okonventionell musikproduktion och inspelning. Den har också Windows 10 OS Home Edition som har tillräckligt stöd för att producera och mixa musik.

HP Jaguar 15-bs070wm 15.6″ Laptop

Funktioner

• Windows 10 Home Edition
  • 15.6 tum skärmstorlek
  • LED-belyst pekskärm
  • Intel Core i5-7200U CPU
  • 8 GB RAM-minne
  • 1 TB hårddisk
  • Stöd för multi-touch med 10 fingrar
  • Stöd för SD-kortläsare för flera format
  • USB 2.0, USB 3.1 och HDMI-anslutning

Recension

HP Jaguar är en slående bärbar dator. För det första är den vacker i designen med en skärmstorlek på 15 tum och LED-belysta pekskärmsfunktioner. Dess kraftfullt byggda i5 Intel Core-processor i kombination med 8 GB RAM och rikligt med 1 TB HDD-lagring gör att den kan hantera alla musikproduktions- och ljuddesignuppgifter som du kastar på den utan några tekniska problem. Den är utformad för snabba dataöverföringar med Thunderbolt USB 3.0, USB 3.1 och USB-C 3.1-kontakter för många enheter och kringutrustning.

Lenovo Ideapad 15ABR 15,6″ HD High Performance Laptop

En LED-belyst 15,6-tumsskärm, integrerad AMD Radeon-grafik, 7:e generationens moderna i5 Quad Core CPU och 8 GB DDR4 RAM gör Lenovo IdeaPad Laptop extremt kraftfull för att inkludera alla baskrav som du behöver i en bärbar dator för musikproduktion. Den gör det möjligt för dig att utföra avancerad inspelning, redigering, rendering och multitasking av alla musikproduktionsrutiner.

Lenovo Ideapad 15ABR 15.6″ Laptop

Funktioner

• Windows 10 OS
  • 15.6 skärmstorlek
  • 2.7 GHz AMD A12-9720P Quad Core CPU
  • 1TB HDD lagring
  • 8GB DDR4 RAM
  • 256GB SSD lagring
  • Widescreen LED display
  • AMD Radeon R7 Graphics
  • Bluetooth 4.1
  • 802.11ac trådlös anslutning

Recension

Lenovo IdeaPad är en överlag bra bärbar dator under 500 dollar för högkvalitativ musikproduktion. Packad med en ljusstark processor, imponerande grafikprocessor, massor av RAM-minne, 1 TB hårddisk för att erbjuda dig gott om lagringsutrymme för musik och en supersnabb 256 GB SSD-enhet kan du säkert lita på den om du är musikproducent.

Ditt högteknologiska integrerade grafikkort i kombination med delat kraftfullt videominne erbjuder stenhård kvalitet för att framgångsrikt köra och utföra alla musikproduktionsuppgifter. Dessutom är den utmärkt för internetanvändning, grundläggande och avancerad musikproduktion, redigering, rendering och till och med casual gaming. Dessutom har den stöd för inbyggda medieläsare inklusive SD-, SDHC-, Multi Media Card- och SDXC-minneskortformat. Den har mycket bra trådlös anslutningsteknik – 802.11 ac – som ger internethastigheter som är tre gånger snabbare än andra bärbara datorer.

Slutsats

Med snabba tekniska innovationer för både mjukvara och hårdvara i den moderna världen i dag är marknaderna fyllda med ett stort antal datorer och bärbara datorer som erbjuder ett brett utbud av valmöjligheter för användarna.

Vi har undersökt och diskuterat de bästa bärbara datorerna under 500 dollar som kan hjälpa dig att uppnå dina musikproduktionsmål. Alla har ett minimum och mer av alla specifikationer som rekommenderas för en bärbar dator för musikproduktion. Med listan kan du kunna kontrollera alla dina grundläggande krav på specifikationer och välja en bärbar dator som stöder musikproduktionsprestanda på hög nivå.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.